Automatische Update wordt niet korrekt uitgevoerd

Er zijn meldingen gekomen dat de Automatische Update voor BROdeLuxe2 2.5.1.103 in sommige gevallen niet uitgevoerd wordt. Het fenomeen is dat het lijkt dat de Update is uitgevoerd maar als BROdeLuxe2 gestart wordt is er schijnbaar geen update plaatsgevonden. Dit is te wijten aan de gebruikte zip/unzip module.  Lees hier de workaround.

In versie BROdeLuxe2 2.5.3 is het update probleem verholpen door de zip/unzip functionaliteit van .NET Framework 4.6 te gebruiken. Na installatie van versie 2.5.3 zal het update fenomeen tot het verleden behoren.

 

BROdeLuxe is geinstalleerd maar wil niet opstarten

1. Check de root van \BROdeLuxe2\. Hierin moet BRO.dll en BROdeLuxe.exe aanwezig zijn. Zijn deze niet aanwezig, kopieer ze dan vanuit \BRodeLuxe2\Temp\BROUpdate\ indien er een update heeft plaatstgevonden.

2. Indien 1. niet heeft geholpen, herbenoem

C:\Users\<WinUser>\AppData\Local\The_PROOST!_Company\BROdeLuxe.exe_Url_kq4xfh52dwlpzsqwh00iykdfxdbrswit\2.7.1.158\user.config tot bijvoorbeeld user.config.ORG . Start BROdeLuxe2 opnieuw. Indien succesvol, zal een user.config worden aangemaakt. NB. <WinUser> is de Windows user die ingelogd is. Tevens zal de identifier na BROdeLuxe.exe_Url_ voor elk systeem anders zijn.

 

BROdeLuxe meldt dat Adobe Reader niet gevonden kan worden na deinstallatie van Adobe Reader

1. Na deinstallatie van Adobe Reader blijft er gegevens achter in de registry. BROdeLuxe checkt op key HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Adobe of Adobe geinstalleerd is en deze key blijft aanwezig na deinstallatie. Er wordt dus tegen de verwachting in gemeld dat Adobe nog aanwezig zou zijn.

2. Remedie: open Registry Editor en herbenoem HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Adobe in HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Adobe_ORG.